[Informacja]: Możliwość elektronicznego odbioru listów poleconych

27.04.2020r.

Od piątku 24 kwietnia istnieje możliwości aktywacji usługi eSkrzynka, dzięki której obywatel może odbierać listy polecone w formie elektronicznej. Usługa obejmuje tylko niektóre przesyłki polecone.

Do aktywacji usługi eSkrzynka niezbędny jest profil zaufany. Po zalogowaniu należy wybrać założenie eSkrzynki i wypełnić specjalny formularz, po czym aktywować usługę.

Na wskazany adres poczty elektronicznej – bez konieczności chodzenia na pocztę – będzie można otrzymać zeskanowane takie pisma polecone, jak korespondencja z urzędu gminy, spółdzielni lub wspólnoty mieszkaniowej. Datą doręczenia jest dzień pobrania pliku z eSkrzynki.

Dodatkowo, po miesiącu od zeskanowania przesyłka trafi do adresata w oryginalnej, papierowej formie, bez awizo, nie trzeba będzie iść po nią na pocztę.

Elektronicznie można dostać tylko korespondencję, czyli list. Taką drogą nie dotrą pisma z sądów, prokuratur, organów ścigania czy komorników sądowych. Po nie nadal trzeba udać się na pocztę.

To niezwykle istotna zmiana dla wszystkich obywateli, podmiotów publicznych, ale też zmiana dla samej Poczty, która zmienia w ten sposób model działania z tradycyjnego na elektroniczny

Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało, że usługa w takiej formie to rozwiązanie na czas pandemii i będzie dostępna tylko do 30 września 2020 r.