[e-legnickie.pl]: BOK okazał sie strzałem w „10”

02.02.2018r.

JAWOR. Dokładnie dwa lata temu Emilian Bera, Burmistrz Miasta Jawora otworzył dla mieszkańców Biuro Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego. Jaworzanie mówią zgodnie, że to bardzo „otwarte” dla nich miejsce. Sprawna obsługa, pozytywnie nastawieni urzędnicy, profesjonalizm i pomoc klientom to tylko niektóre z opinii na temat funkcjonowania jaworskiego BOK.

– Tak powinno być od lat! – mówi pani Anna, która do urzędu przychodzi systematycznie, żeby regulować należności wobec gminy. – Wcześniej to był tłum ludzi w ciasnym pomieszczeniu przed kasą, niekończąca się kolejka i wysokie, kamienne schody do Ratusza. Dobrze, że to się zmieniło. Jest tu teraz bardzo ładnie, nowocześnie i wszystko można załatwić o wiele, wiele szybciej.
W przestronnej, funkcjonalnej i łatwo dostępnej dla wszystkich sali na parterze budynku przyległego do Ratusza (wejście od strony Teatru Miejskiego) czekają na mieszkańców uśmiechnięci urzędnicy. Na wejściu zjazd dla niepełnosprawnych, a za nim infokiosk, 2 kasy oraz kilkanaście stanowisk pracy. Każde opatrzone opisem i numerem. Na końcu umiejscowione biura Urzędu Stanu Cywilnego oraz Wydziału Spraw Obywatelskich. Dodatkowym ułatwieniem dla mieszkańców jest możliwość płacenia w kasie kartą.

– Nie ma szans, żeby się tutaj zgubić – uśmiecha się pan Robert i opowiada, jak to nie raz musiał się nabiegać po urzędzie, aby złożyć wniosek o zezwolenie na wycięcie drzewa. To miejsce w niczym nie przypomina już szarych, ciemnych korytarzy Ratusza i nadszarpniętego przez ząb czasu dawnego biura podawczego na parterze budynku, które najczęściej było miejscem pierwszego kontaktu z urzędem.

– I to wszystko prawda – potwierdza Emilian Bera, burmistrz miasta. – Ta zmiana to nie tylko wymalowane ściany i nowe meble. Biuro Obsługi Klienta to zupełnie nowa jakość w obsłudze i funkcjonowaniu naszego Urzędu. Za każdym razem, kiedy słyszę od mieszkańców, że od czasu BOK wizyta w Urzędzie to przyjemność, że są obsługiwani szybciej, sprawniej i w przyjaznej atmosferze, czuję wielką satysfakcję – dodaje burmistrz.
Ze zmian zadowolona jest także załoga. – Na co dzień widzimy, że mieszkańcy czują się tutaj komfortowo – mówi Izabela Paczyńska obsługująca stanowisko ds. programu 500+. – Nie muszą już błądzić po pokojach, bo Biuro jest pierwszym miejscem, gdzie urzędowe formalności można od razu załatwić i to maksymalnie wygodnie siedząc, a nie stojąc. Podobnie, jak osoby oczekujące w kolejce czy dzieci, dla których mamy przygotowane specjalne strefy.

Dzięki przemyślanej organizacji przestrzeni, interesanci mogą liczyć na oszczędność czasu i kompetentną obsługę.

– Mieszkańcy są zadowolenia, to i nam pracuje się lepiej – dodaje Katarzyna Rutkowska, pracownik Wydziału Spraw Obywatelskich, który średnio obsługuje blisko sto osób dziennie. – Staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, dlatego w każdy wtorek stanowiska, które przyjmują największą liczbę klientów są czynne do godz. 18. To dla wielu osób spore ułatwienie i często jedyna okazja, aby mogli spokojnie przyjść i spełnić np. obowiązek meldunkowy.

To pierwszy duży, ale nie ostatni krok w kierunku poprawy obsługi mieszkańców i zmian w pracach jaworskiego Urzędu Miejskiego.

– Od początku stale monitorujemy przebieg prac Biura Obsługi Klienta tak, aby w jak najlepszym stopniu dopasować go do potrzeb mieszkańców. Mam nadzieję, że podobnie jak przez pierwsze dwa lata funkcjonowania Biura mieszkańcy będą chętnie korzystać z jego usług, a wizyta w Urzędzie zawsze będzie przebiegała sprawnie i skutecznie – zapowiedział burmistrz.

 

http://e-legnickie.pl/wiadomosci-z-regionu/jawor/14209-bok-okazal-sie-strzalem-w-10

print